loading...
هیئت حسین جان علیه السلام کرمانشاه
سید بازدید : 123 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (1)
به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام
جدیدترین اثر حامد زمانی و رضا هلالی منتشر شد+دانلود
 
 
جدیدترین اثر حامد زمانی به مناسبت میلاد موفور السرور حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام رونمایی شد
 
 

به گزارش خبرنگار حوزه هنر و ادب «خبرگزاری دانشجو»، جدیدترین اثر حامد زمانی به مناسبت میلاد موفور السرور حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام رونمایی شد. این اثر که دومین همکاری رضا هلالی و حامد زمانی به حساب می  آید ساعتی پیش در مراسمی در کوه سنگی مشهد برای نخستین بار اجرا شد.

شما می توانید این قطعه را از اینجا دانلود کنید.
سید بازدید : 46 یکشنبه 09 شهریور 1393 نظرات (0)

راه سومی وجود ندارد!

 

 

حواسمان هست؟!
اگر شهید نشویم باید بمیریم!
راه سومی وجود ندارد!

شهید سید مرتضی آوینی

سید بازدید : 140 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (1)

طلبه شهید علی خلیلی

 

در اولین روزهای سال جدید خبر تاسف باری پخش شد، شهادت طلبه ناهی از منکر! 

خوشا به سعادتش که در راهی قدم برداشت و آسمانی شد که حسین (علیه السلام) آن را هدف قیام خود خواند.

 او به ندای حسین (علیه السلام) لبیک گفت تا سرمشقی شود برای ما ...

ان شاء الله که مسئولین مربوطه هر چه زودتر اقدامات لازم جهت مجازات عاملین و همچنین جلوگیری از همچین جنایاتی رو اتخاذ کنند.

اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید.

 

پیش نمایش طرح (کلیک کنید)

 


سید بازدید : 117 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

امام خامنه ای (مد ظله العالی) در حرم مطهر رضوی :

امّا آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوانهایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّتهای فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است.

من میخواهم بگویم آن جوانهایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استانهای مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی میکنند، با اراده‌ی خودشان، با انگیزه‌ی خودشان ـ کارهای بسیار خوبی هم از آنها ناشی شده است که از بعضی از آنها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم ـکار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند.

 بدانند که همین گسترش کار فرهنگی در بین جوانهای مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی را در پیشرفت این کشور و در ایستادگی ما در مقابل دشمنان این ملّت، ایفا کرده است.

 

پیش نمایش طرح (کلیک کنید)

 

سید بازدید : 161 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

نماز شب - راه های توفیق


چه كنيم تا توفيق نماز شب پيدا كنيم؟قصد چنين كار خيري خود ارزنده است. بايد انگيزه اين كار را تقويت كرده و با اراده جدي به انجام آن اقدام كرد. اگر انگيزه انسان قوي باشد و هدف والا، نه خواب مي‏تواند جلوي انسان را بگيرد و نه خستگي و نه هيچ مانع ديگري. براي تقويت انگيزه بايد به آثار و بركات و فوايد نماز شب توجه كرد.


پرسش. چه كنيم تا توفيق نماز شب پيدا كنيم؟

 

پاسخ: قصد چنين كار خيري خود ارزنده است. بايد انگيزه اين كار را تقويت كرده و با اراده جدي به انجام آن اقدام كرد. اگر انگيزه انسان قوي باشد و هدف والا، نه خواب مي‏تواند جلوي انسان را بگيرد و نه خستگي و نه هيچ مانع ديگري. براي تقويت انگيزه بايد به آثار و بركات و فوايد نماز شب توجه كرد. مطالعه آثار و بركات نماز شب كه چه نور امنيتي مي‏آورد و چه مشكلاتي را حل مي‏كند و چه بركتي در رزق و روزي مي‏آورد، خود به خود انگيزه انسان را قوي مي‏كند. خواندن روايات مربوط به نماز شب در تقويت روحيه مؤثر است.


نكته دوم اينكه براي خواندن نماز شب بايد زمينه سازي كرد. نماز شب نياز به آماده ‏سازي و تهيه مقدمات دارد مثل اينكه دير نخوابد، سير نخورد، با وضو بخوابد و...


و نيز براي فراهم كردن زمينه توفيق نماز شب بايد از گناه پرهيز كرد. در روايات آمده كه گاهي انجام گناهي انسان را از نماز شب محروم مي‏كند؛ چنان‏كه حضرت علي عليه‏السلامدر مورد مردي كه از محروم شدن از نماز شب گله مي‏كرد، فرمود: تو مردي هستي كه گناهانت تو را به زنجير كشيده است.  

( الكافي، ج 3، ص 451. ) 

 


بنابراين كساني كه مي‏خواهند اين توفيق را به دست آورند، بايد از گناه پرهيز كنند. گاهي انسان متديني بدون توجه گناهي را مرتكب مي‏شود كه او را از معنويت نماز شب محروم مي‏كند. چنين انساني بايد به نفس خود رجوع كند و نفس خود را مؤاخذه كرده، حتي خود را تنبيه كند و از خود حساب بكشد. اهل دل و معنويت به مراقبت و نگهباني از كار خود پرداخته‏اند تا به اين درجات بالاي معنوي رسيده‏اند. در دعاي ابوحمزه ثمالي آمده است: وقتي براي نماز بلند مي‏شوم، چرت بر من مسلط مي‏شود. چرا چنين شده‏ام و به اين بليه دچار شده‏ام. تا آنجا كه مي‏گويد: آيا با غافلين نشسته‏ام كه مرا از رحمت خود محروم كرده‏اي يا در مجلس اهل باطل (بطّالين) حضور داشته ‏ام.  

 (بحارالانوار، ج 95، ص 87؛ لَعَلَّكَ رَأَيْتَني فِي الغافِلينَ فَمِنْ رحمتِكَ آيَستَني أولعلك رَأَيْتَني آلَفُ مجالس البَطّالينَ....  )


گاهي حضور در جمعي كه به امور لغوي مي‏پردازند يا كساني كه از ياد خدا غافل‏اند، تو را از رحمت الهي محروم مي‏كند. پس بايد نفس را ملاقات كرد، غصه خورد و متنبه شد.


براي تقويت انگيزه آياتي را تلاوت كنيد كه مي‏فرمايد:


يَا أَيُّهَا المُزَّمِّل قُمِ الَّيلَ اِلاّ قَليلا (مزمل: 1 ـ 2)    

و نيز به آيه:

 ومِنَ‏اللَّيلِ فَتَهَجَّد بِهِ‏نافِلَةً لَكَ‏عَسي اَن يَبعَثَكَ رَبُّكَ مَقامـًا مَحمودا (اسراء:79)    


درمورد اين دو آيه به تفسير نيز مراجعه كرده، روايات اين باب را مطالعه كنيد.

  ( به تفسير الميزان و تفسير نمونه ذيل اين دو آيه مراجعه كنيد و نيز ميزان الحكمه ذيل بحث نماز شب و نيز كتاب آداب الصلاة امام خميني رحمه‏الله منابع خوبي هستند)

 

 

منبع: شمیم با همکاری پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)

سید بازدید : 120 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

"چ" مثل خیلی‌ها به جز چمران!

چمرانِ "چ" تکرار شخصیت همیشگی فیلم های حاتمی‌کیاست که این بار در کالبد این شهید ظهور پیدا کرده و هم‌نوا با شخصیت اصلی فیلم فریاد می‌زند جنگ بس است! بله درست فهمیدید. شخصیت اول این فیلم اصلا چمران نیست! چمران تنها نماینده نسلی است که باید پاسخگوی وضعی که برای "مام وطن" درست کرده‌اند باشد. و او فقط سعی می‌کند با خوب بودن پاسخ همه این سوالات را بدهد! پاسخی که به هیچ وجه برای مخاطب قانع کننده نیست. فعلا چیز بیشتری نمی‌گویم و نقد کامل‌ را می‌گذارم برای اکران عمومی.

فقط دلم برای خودم و همه مخاطبان "چ" می‌سوزد که یک فرصت استثنایی را برای شناخت و نزدیک شدن به شخصیتی چون او از دست دادیم!

البته باید این را هم بگویم که "چ" از نظر داستان، جلوه‌های بصری، صدا و کارگردانی یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تا کنون دیده ام.

 

 

تصویر در اندازه اصلی 

سید بازدید : 103 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
درنگی در بیانات اخیر امام خامنه ای

این چند جمله را حتما بخوانیم !

 


مقام معظم رهبری در هفته گذشته دیداری با اعضای مجلس خبرگان داشتند. بر آن شدیم که جملات مهم و اساسی و کلیدی دیدار امروز را در قالب یک مطلب مختصر تقدیم کنیم. امیدواریم که این جملات عملی شوند.

 


 

 


سید بازدید : 67 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)
بر اساس روایات؛

چه زمانی بخوابیم ؟ + اینفوگرافی

 

خواب قسمت عمده ای از زندگی بشر را تشکیل داده است. دین جامع اسلام که برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه مشخصی دارد، در این زمینه نیز دارای دستورات مشخصی است که انسان می تواند با رعایت و عمل به این دستورات بیشترین بهره را از این موهبت خداوندی ببرد.
  
برای دریافت سایز اصلی اینفوگرافی روی تصویر کلیک کنید
 
 
 
منبعhttp://www.farhangnews.ir/
سید بازدید : 62 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

حامد زمانی در گفتگو با بسیج خبر داد:

رونمایی از ترانه « ما ایستاده ایم» در روز ملی راهیان نور

 

 

 

حامد زمانی در گفتگو با خبرنگار جهاد و مقاومت خبرگزاری بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: این اثر جدید درباره حال و هوای معنوی «راهیان نور» است و با نگاه جدیدی مخاطب را به مناطق مختلف عملیاتی هشت سال دفاع مقدس می کشاند و در پایان امید همراه با مسئولیت پذیری بیشتر را به او یادآوری می کند.

 

وی با بیان اینکه  این اثر را شاعر ارجمند میلاد عرفان پور سروده و کار آهنگسازی آن را خودم  انجام داده ام افزود: تنظیم اثر نیز با نیما نور محمدی بوده است.

 

زمانی ادامه داد: این ترانه که از 10 روز پیش کلید خورده است در حال حاضر در مرحله تکمیل بوده و ان شاءا... تا روز 20 اسفند آماده رونمایی خواهد شد.

 

این خواننده ارزشی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم با الگو گیری صحیح از دلاورمردان عرصه جهاد و شهادت، ادامه دهند راه شهدا باشیم.

سید بازدید : 52 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

خانوم چادری حواست هست!

 

هیچ میدآنــی نگـــآه هــای دیگــرآن بــه " شمــا "ی چــآدری

موشکــافـانه تــر اسـت تـــآ نگــآهشان به دیگــری...؟

و انتظـاراتشـان نیز هم متفــاوت تر است ،از "شمــا "ی چــآدری تــا اوی غیــر...

" شمــآ "ی چــآدری ، حواسـت جمع بــآشد

کــه هر کوتــآهی از طرف شمـآ،نسبت داده می شود به دین از طرفِ دیگرآن...!

مواظب رسالتــتآن بــآشید لطفا!

 

 

 

فکر کن یه روز از خواب پا میشی میری تو خیابون می بینی ملت همه اینجوری محجبه!

چه احساسی بهت دست میده، چیکار می کنی؟!

سلامتی همه خانم ها و مادرها و دخترهای باحجاب ۵ تا صلوات

سید بازدید : 60 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)
  • در محضر استاد / نمازت را اول وقت بخوان

نماز اول وقت، «شاه کلید» است.


جوانی نزد شیخ حسنعلی اصفهانی معروف به نخودکی آمد و گفت: سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و سه کلید از شما می‌خواهم!
قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم، قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد و قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.


 

شیخ نخودکی در پاسخ جوان گفت:
برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان.
برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان
و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان!

جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟
شیخ نخودکی فرمود: نماز اول وقت، «شاه کلید» است.
 

منبع: http://www.islamiclife.ir/

سید بازدید : 45 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

زندگی به سبک شهدا / آشپزی خانم من حرف نداره

کته‌ام شفته شد. همان را گذاشت جلوی دوست‌هاش و گفت: آشپزی خانم من حرف نداره،

«مادرم نمی‌گذاشت ما غذا درست کنیم چون پدرم نسبت به غذا حساس بود؛ اگر خراب می‌شد، ناراحت می‌شد.تا قبل از عروسی من اصلا برنج درست نکرده بودم.

 


بعد از ازدواج، اولین شبی که در منزل خودمان رفتیم، مهدی آمد خانه و گفت « ما هیچ مراسمی نگرفتیم. بچه‌ها می‌خوان بیان دیدن من. می‌تونی شام درست کنی؟»
کته‌ام شفته شده بود. همان را آورد، گذاشت جلوی دوست‌هاش وگفت « آشپزی خانم من حرف نداره، فقط این دفعه برنجش خوب نبوده و به خاطر همین وا رفته.»

_______________________________________________________
از خاطرات همسر شهید مهدی باکری

منبع: http://www.islamiclife.ir/

سید بازدید : 27 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (1)

كاشت نهال در آستانه روز درختكاری

 

در هفته منابع طبیعی و در آستانه ی روز درختكاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (چهارشنبه) یك اصله نهال غرس كردند.

 

 

 

 

 

سید بازدید : 33 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

با ۴ گناه کلیدی آشنا شویم

 

همان گونه که پیری و ضعف، زمینه هجوم کسالت و بیماری‌ های گوناگون می‌گردد، گاهی یک گناه کلیدی است یعنی زمینه و کلید انواع گناهان دیگر می‌شود.

 

 

 

جهت مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید

سید بازدید : 21 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

چکار کنیم لذت شیرینی گناه از وجودمان برود ؟

 

سخنان حجت الاسلام والمسلمین نقویان در برنامه سمت خدا مورخ 19 آبان 1388


اولا شیرینی باید باشد . اگر این شیرینی برود ، دیگر ترک گناه ثوابی ندارد . اگر یک خربزه تلخ و ترشیده باشد و بچه ای که این خربزه دوست دارد ، این را نخورد ، هنر نکرده است . یا بچه سرما خورده و خربزه را نمی خورد . خوب هنر کرده ؟ اگر خربزه شیرین بود و تو به دنبالش نرفتی و نخوردی خیلی مزه دارد . امیر المومنان در باب توبه می فرمایند : گوشتهایی که از گناه در تنت روییده ، باید آب بشود . یک نگاه نامشروع هم لذت دارد و گوشت تن من میشود .


وقتی غیبت کسی را می کنم و آبروی او را می برم و دلم خنک میشود ، این هم گوشت تن شما میشود . اتفاقا غیبت هم نوعی خوردن است . یک دروغ و یک غیبت خوردنی میشود . منتهی این ها خوردنی کاذب است . این خوردنی ها مزه دارد و شکم را هم پُر میکند . خدا میگوید : این ها که خیلی مزه دارد ، رها کن . خدا با انسانهای عاقل صحبت میکند . چطور وقتی شما مریض میشوید به دکتر می روید و داروی تلخ دکتر را هم می خورید . چون سلامتی برایتان مهم است و در دوران پرهیز از چیزهایی که برایت بد است ، پرهیز میکنید .


خیلی جاها ما از شیرینی های نامشروع دست بر می داریم . خدا میگوید : تو از این چشم بپوش ، ما چیزهای بهتری به تو میدهیم . بچه های خوب در میهمانی به حرف مادر گوش می دهند و با اشاره مادر چیزی می خورند . بعد که خانه می آیند ، مادر به او خوراکی بیشتری می دهد که آبرویش را در میهمانی حفظ کرده است . خدا می گوید : ما با انسانهای عاقل صحبت می کنیم . انسانهای بی عقل ، از حیوان بدتر هستند . سعدی حکایت شیرینی دارد . کسی آمد خربزه بخرد . قیمت را سوال کرد . فروشنده گفت : اینهایی که این طرف است ، دو تا یک دانگ و آنهایی که آن طرف هستند ، چهار تا یک دانگ میشود . گفت : فرقشان چیست ؟ فروشنده گفت : این ها که دو تا هستند ، از دسترنج خودم است ولی چهارتایی ها را بچه هایم دزدیده اند و آورده اند . طرف گفت : ازاین حرام تر و ارزان تر نداری ؟ حالا که من می خواهم حرام بخورم ، فرقی نمیکند چند تا باشد . یک فضله ی موش در یک لیوان شربت بیفتد ، همه را آلوده میکند .

 

اگر ما بتوانیم با عقلمان به دین نگاه کنیم نه با احساساتمان و بتوانیم آن طرف تر را هم ببینیم ، قطعا گناه نمی کنیم . کسی به گوسفندی سبزی می داد و از آن طرف به او دست می زد که ببیند چاق شده است یا نه . من که شربت تلخ میخورم ، سریعا سلامتی نمی آید ، بعدا می آید ولی شربت تلخ نقد است و سلامتی اش نسیه است . کسی که می خواهد در دانشگاه قبول بشود ، یکسال همه ی تفریحات را بر خودش حرام می کند . او دارد نقد این شیرین را از دست می دهد به امید قبولی نسیه . چرا اینجا این کار را می کنیم ؟ در مورد دین هم ، باید همین کار را انجام بدهیم .

 

 

سید بازدید : 59 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

نقاشی از چهره امام خامنه ای مدظله العالی


دشمنان سعى مى‌كنند انقلاب را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم مى‌آورد. سعى مى‌كنند امام را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.

 

 

 

 


برای دریافت تصویرسازی امام خامنه ای (مدظله العالی) در اندازه بزرگ، روی تصویر کلیک نمایید

سید بازدید : 34 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

فضایل تسبیح حضرت زهرا (ع)

 

عقیق:احادیث در فضیلت آن بیش از حدّ و خارج از شماره است:

از حضرت صادق(ع) روایت شده است:ما کودکان خود را به تسبیح حضرت فاطمه (س) امر مى‏ کنیم،چنان‏که‏ ایشان را به نماز دستور مى‏ دهیم،بنابراین آن را ترک مکن،که هرکه بر آن مداومت کند،شقّى و بدبخت نمى‏ شود.

در روایات معتبر وارد شده:ذکر کثیرى که خدا،در قرآن به آن امر فرموده،تسبیح حضرت فاطمه(س) است،و هرکه‏ بعد از هر نماز،مداومت بر آن داشته باشد،خدا را بسیار یاد کرده،و به آیه فاذکروا للّه ذکرا کثیرا عمل کرده‏ است.

به سند معتبر از حضرت باقر(ع) روایت شده:هر که تسبیح فاطمه(س) را بگوید،و بعد از آن استغفار کند، خدا او را بیامرزد،و آن را بر زبان صد است،و در میزان عمل هزار،و شیطان را دور مى‏کند،و خدا را خشنود مى‏نماید.

 

 

 به سندهاى صحیح از حضرت صادق(ع) روایت شده:هرکه تسبیح فاطمه(س) را پس از هر نماز بگوید،پیش از آن‏که پاها را از حالت نماز بگرداند،آمرزیده شود،و برایش بهشت واجب مى‏شود.

و در حدیث معتبر دیگرى فرمود: پس از هر نماز،تسبیح فاطمه را خواندن،نزد من بهتر است از آن‏که در هر روز هزار رکعت نماز بخوانند.

در روایت‏ معتبرى از حضرت باقر(ع) نقل شده:به چیزى از تسبیح و تمجید،عبادت الهى انجام نشده که بهتر از تسبیح فاطمه(س)‏ باشد،و اگر چیزى از آن بهتر بود،حضرت رسول(ص)  آن را به فاطمه(س) عطا مى‏ فرمود.و احادیث در فضل آن، زیاده از آن است،که بتوان در این رساله ایرا نمود،و در کیفیّت آن اختلافى در احادیث دیده مى‏شود،و اشهر و اظهر[مشهورتر و محتملتر]آن است،که سى‏وچهار مرتبه اللّه اکبر و سى‏وسه مرتبه الحمد للّه و سى‏وسه مرتبه سبحان اللّه بگوید. و در بعضى از روایات سبحان اللّه پیش از الحمد للّه وارد شده،و بعضى از علما به این صورت جمع بین روایات‏ کرده‏اند،که پس از نماز به طریق اول بخواند،و هنگام خوابیدن به صورت دوم،و ظاهرا انجام دادنش در هر وقت، به طریق اول که مشهور است بهتر است.و مستحبّ است بعد از تمام شدن تسبیح،یک مرتبه لا اله الاّ اللّه بگوید، چنان‏که از حضرت صادق(ع) روایت شده:هرکه پس از هر نماز واجب،تسبیح حضرت فاطمه(س) را بجا آورد،و به دنبال آن یک‏ مرتبه بگوید لا اله الاّ اللّه خدا او را بیامرزد،

پی نوشت:

نقل از مفاتیح الجنان محدث قمی حاج شبخ عباس قمی

 منبع:قدس

 

211008

سید بازدید : 1238 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

حساسیت امام زمان (عج) برای انتخاب اسم هیئت


 

وارث: هر اسمی یک بار معنایی دارد. خاصه که آن نام برای هیئت باشد. در همین محله شهرک قدس (یا بقول بعضی ها شهرک غرب) تعدادی جوان مجلس زیارت عاشورایی را شروع کردند. دبیرستانی بودند و رفیق هم بودند. مدتی این مراسم در منزل یکی از این جوان ها برگزار شد و بعد از مدتی دیگر برگزار نشد.

 

صاحب خانه که یکی از همین جوان ها بود، البته ایشان الان یک فاضل بزرگواریست، می گفت: حضرت ولی امر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در رویایی صادقه زیارت می کنند. حضرت به این آقا فرمودند: چرا هیئت خود را تعطیل کرده اید؟ ایشان می گفت که من خیلی تعجب کردم! عرض کردم به آقا که این یک هیئت خاصی نبود! یک مجلس زیارت عاشورای ساده بود که دارای جمعیت خاصی هم نبود. بچه ها کم کم نیامدند و جلسه تعطیل شد. حضرت فرمودند که "ما که می آمدیم!" بعد آقا فرمودند: آیا نمی خواهید برای این مجلستان اسمی بگذارید؟ یک مجله و یا یک موسسه می خواهید تشکیل شود اسمی می خواهد نامی می خواهد. هیئت همه چیزش با هرنوع کار فرهنگی دیگر فرق می کند و متفاوت است و یک وزنه ایی است و حساب و کتاب دیگری دارد.

 

بعد حضرت فرموده بودند: می خواهید من برای هیئتتان اسم پیشنهاد بدهم؟ به آقا عرض کردم، بسیار هم خوب است. حضرت فرمودند که نام هیئت خود را بگذارید "هیئت زوار الزهرا (س)" 

 

*منبع: سخنرانی حجت الاسلام شیخ احمد پناهیان در شب شهادت جواد الائمه(ع) در هیئت دانشجویی داشگاه امام صادق(ع) 
سید بازدید : 52 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)

شاه کلید پاک شدن گناه

 

 

 

 

امام صادق(ع) رئیس مکتب تشیع فرمودند:

خواندن سوره ی قدر در حین وضو گرفتن باعث پاک شدن انسان از گناهان است

 

و کسی که بگوید الحمد لله کَما هُوَ اَهلُهُ فرشتگان نمی توانند ثواب آن را بنویسند، و فقط و فقط خداوند از شمارش ثواب آن بر می آید.(۱)

 

امام صادق(ع)  فرمودند: کسى که هر روز بگوید

 

اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ اِلهاً واحِداً اَحَداً فَرْداً صَمَداً لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَةً وَ لا وَلَداً

 

خداوند براى او چهل و پنج هزار هزار حسنه نوشته، چهل و پنج هزارهزار گناه او را پاک کرده، چهل و پنج هزار هزار درجه آن او را بالاتر مى برد، خانه اى در بهشت براى او مى سازد و مانند کسى است که در آن روز دوازده بار قرآن خوانده باشد.(۲)

 

 

پی نوشت ها:
۱_آیین مستان۶
۲_همه چیز در مورد ثواب اعمال

سید بازدید : 194 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

 حکم برهنه شدن در عزاداری سیدالشهدا ؟

 

پاسخ رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائی در مورد برهنه کردن بدن هنگام عزاداری سیدالشهداء در برنامه زمزم احکام رادیو معارف بیان شد.

 


 

سوال و پاسخ رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح ذیل است:

سوال: عریان کردن بدن و لخت شدن به هنگام سینه زنی و عزاداری برای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ لطفاً توضیح دهید.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی: «احتیاط آن است که عزاداران حسینی لخت نشوند عریان نشوند؛ آیا فردی در مجلس ترحیم پدرش اگر لخت شود این جزء آداب عزاداری است؟! برادران بر لخت شدن اصرار نداشته باشند. اما برای عزاداری می‌توان مقداری از سینه را باز گذاشت. سابقا پیراهن‌هایی بود که قسمتی از آن دکمه می‌شد و جلوی سینه را باز می‌کردند و لخت هم نمی‌شدند که بدن نما باشد. با این کار دشمنان هم نمی‌توانند سرزنش کنند.»

 

آیت الله علی خامنه ای: حجت‌الاسلام فلاح زاده نماینده پاسخ به احکام مقام معظم رهبری در جواب به این استفتاء گفت: «به نظر حضرت آقا در مجالس عزاداری هرکاری که سبب شود دشمنان از این کار ما علیه مکتب تشیع یا شیعیان سوء استفاده کنند و سبب تفرقه بین مسلمانان باشد، حرام است و باید پرهیز کرد.»

 

 

منبع:خبر آنلاین

سید بازدید : 50 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 مصاحبه اختصاصی هیأت رزمندگان اسلام با حاج منصور ارضی

 

حاج منصور ارضی :  "بعضی ها سیاست را مکر تعریف می کنند"


حاج منصور ارضی نیاز به معرفی ندارد و کمتر کسی است که از نوای روحانی او کمال استفاده را نبرده باشد. صاحب نفسی که در استادی اوهمین بس که بسیاری از مداحان بزرگ و شهیر این روزهای کشوردرپای منبر او رشد کرده اند و به جامعه معرفی شده اند و همیشه و هر جا حق شاگردی را به جای می آورند و از استاد خود به نیکی یاد می کنند. در آستانه ی ماه محرم به همت شاعر آیینی، حاج جواد حیدری ، گفتگویی با این پیرغلام اهل بیت ترتیب داده شد. در ادامه این گفتگو را با هم یخوانیم:


جهت مشاهده به ادامه مطلب بروید

 

سید بازدید : 51 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

  اثر زیارت عاشورا

 

 

اوقاتی که در سامرا مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اهالی سامرا به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و همه‌ روزه عده‌ای می‌‌مردند…

 

 از مرحوم آیةالله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی(ره)، نقل شده است: اوقاتی که در سامرا مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اهالی سامرا به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و همه‌ روزه عده‌ای می‌‌مردند.

 روزی در منزل استادم، مرحوم سیدمحمد فشارکی، عده‌ای از اهل علم جمع بودند. ناگاه مرحوم آقا میرزا محمدتقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد که همه در معرض خطر مرگ هستند.

 

 مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بکنم آیا لازم است انجام شود یا نه؟ همه اهل مجلس پاسخ دادند: بلی. فرمود: من حکم می‌‌کنم که شیعیان سامرا از امروز تا ده‌روز همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح نرجس‌خاتون(ع)، والده ماجده حضرت حجت‌بن‌الحسن(ع) هدیه نمایند تا این بلا از آنان دور شود.

 

 اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند. از فردای آن روز تلف‌شدن شیعه متوقف شد.

 

پی نوشت:
 (داستان‌های شگفت شهید دستغیب)

سید بازدید : 60 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)

توصیه های مهم حاج محمود کریمی به شاعران و نوحه سرایان اهل بیت


شاعر و مداح باید با هم هماهنگ باشند/ بهترین شور، ساده ترین شور است + چند نکته کلیدی


اولین اردوی فرهنگی آموزشی شاعران اهل بیت علیهم السلام با هدف "هم‌افزایی و آمادگی هرچه بیشتر شاعران اهل بیت(ع) در آستانه ماه محرم"در بابلسر با حضور بیش از دویست شاعر،

چهره های جوان و نامدار شعر آئینی و اساتید و مداحان بزرگ کشور برگزار شد.

 


سید بازدید : 47 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

 

دیدم که به عرش شور و شوقی بر پاست


برپا گر این بزم شعف ذات خداست

گفتم به خرد چه اتفاق افتاده

گفتا که عروسی علی و زهرا است



 

سالروز پاکترین ، زلا لترین ، شادترین و مقدس ترین پیوند هستی

و روز خانواده مبارکباد




سید بازدید : 48 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

 پوستر شهادت امام محمد تقی (علیه السلام)

 

امام محمد تقی (علیه السلام) :

الاْمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکَرِ خَلْقانِ مِنْ خَلْقِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَمْن نَصَرَهُما أعَزَّهُ اللهُ، وَ مَنْ خَذَلَهُما خَذَلَهُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ.

امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوق الهی است، هر که آن ها را یاری و اجراء کند مورد نصرت و رحمت خدا قرار می گیرد و هر که آن ها را ترک و رها گرداند مورد خذلان و عِقاب قرار می گیرد.

 «خصال صدوق، ص ۴۲، ح ۳۲»

سید بازدید : 51 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)

محرم نزدیک است

کسی که دوبار فدای امام حسین علیه السلام شد

 


حبیب بر روی پشت بام خانه ایستاده بود و از آنجا که علاقه ی خاصی به سید الشهدا (علیه السلام) داشت با دیدن آن حضرت چنان به وجد آمده بود که سبب شد از بام به پایین افتاده و از دنیا برود


  روزی امام حسین (علیه السلام) به همراه جد خویش در حرکت بودند در آن زمان امام کودکی خردسال بودند وحبیب در بهار جوانی حبیب بر روی پشت بام خانه ایستاده بود  واز آنجا که علاقه ی خاصی به سید الشهدا (علیه السلام) داشت با دیدن آن حضرت چنان به وجد آمده بود که سبب شد از بام به پایین افتاده و از دنیا برود در این هنگام به دعای امام حسین (علیه السلام) حبیب بن مظاهر زنده گشت . حبیب بار دوم نیز در روز عاشورا جان خود را فدای سرور و سالار شهیدان کرد.

 

جالب اینجاست که اینک هر عاشقی که زائر حرم حسین(علیه السلام) است شاید به خاطر این فداکاری حبیب (علیه السلام) در هر بار زیارت حسین (علیه السلام) دو بار حبیب بن مظاهر را زیارت می کند چرا که مزار حبیب در کنار درب ورودی حرم سید الشهدا (علیه السلام) واقع شده است است.  

 

 

زیارتنامه حبیب ابن مظاهر :  السلام عليك ايها العبد الصالح ، المطيع لله ولرسوله ولاميرالمومنين ، ولفاطمة الزهراء والحسن والحسين ، اشهد انك جاهدت في سبيل الله ، و نصرت الحسين بن بنت رسول الله ، و واسيت بنفسك ،  وبذلت مهجتك ، فعليك من الله السلام  التام ، السلام عليك  ايها  القمر الزهرا ،السلام  و عليك  يا  حبيب بن  مظاهر  الاسدي ورحمة الله و بركاته

 

منبع:عقیق

سید بازدید : 56 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

محرم نزدیک است

تصویر محراب خیمه گاه سید الشهدا (علیه السلام) در کربلا

 

 اینجا خیمه سالار شهیدان در سرزمین کربلاست. جایی که از دوم محرم تا دهم محرم سال 61 هجری شاهد نجواهای حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با معبود بوده است.



اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقوُمُ  اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْعُدُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْرَءُ و َتُبَیِّنُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصَلّی وَتَقْنُتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ  اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَحْمَدُ و َتَسْتَغْفِرُ

 

 

 سلام بر تو هنگامی که بپا می‌ایستی سلام بر تو هنگامی که می‌نشینی، سلام بر تو هنگامی که (فرامین حق را) می‌خوانی و تفسیر می‌کنی سلام بر تو هنگامی که نماز می‌خوانی و قنوت می‌گیری، سلام بر تو هنگامی که رکوع و سجده بجای آوری سلام بر تو هنگامی که "لا اله الا اللّه" و "اللّه اکبر" گویی. سلام بر تو هنگامی که خدا را ستایش کنی

  

 

منبع: عقیق

سید بازدید : 72 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

استاد پناهیان : سن ازدواج برای پسرها

 

 

دریافت فیلم .../ نکات بسیار خوب و مفیدی در این سخنرانی کوتاه است

 بی ربط : "منم منم" یعنی از خدا خبری نیست!

وقتی انسان با خدا طرف میشود ، هیچ وقت "منم منم" نمیکند.

 

"من کردم من کردم" غلط است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه نوع مطالبی رو از ما میخواهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 30
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 315
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 2,087
  • بازدید کلی : 36,375
  • کدهای اختصاصی