loading...
هیئت حسین جان علیه السلام کرمانشاه
سید بازدید : 45 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

زندگی به سبک شهدا / آشپزی خانم من حرف نداره

کته‌ام شفته شد. همان را گذاشت جلوی دوست‌هاش و گفت: آشپزی خانم من حرف نداره،

«مادرم نمی‌گذاشت ما غذا درست کنیم چون پدرم نسبت به غذا حساس بود؛ اگر خراب می‌شد، ناراحت می‌شد.تا قبل از عروسی من اصلا برنج درست نکرده بودم.

 


بعد از ازدواج، اولین شبی که در منزل خودمان رفتیم، مهدی آمد خانه و گفت « ما هیچ مراسمی نگرفتیم. بچه‌ها می‌خوان بیان دیدن من. می‌تونی شام درست کنی؟»
کته‌ام شفته شده بود. همان را آورد، گذاشت جلوی دوست‌هاش وگفت « آشپزی خانم من حرف نداره، فقط این دفعه برنجش خوب نبوده و به خاطر همین وا رفته.»

_______________________________________________________
از خاطرات همسر شهید مهدی باکری

منبع: http://www.islamiclife.ir/

سید بازدید : 31 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در گفت و گو با اهواز نوین :

امثال رضوی فقیه دقیقا همان راه فتنه را میروند/ ملت ما تایک مقطعی آنهارا تحمل می کند

 

ملت ما تحملش بالاست، اما تا یک مقطعی آنهارا تحمل می کند، کما اینکه همه دیدند در بحث فتنه 88 هم ، ملت تا یک جایی تحمل کرد؛ ولی دیگر در 9 دی آمد و یکباره کار را تمام کرد.

سید بازدید : 27 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (1)

كاشت نهال در آستانه روز درختكاری

 

در هفته منابع طبیعی و در آستانه ی روز درختكاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (چهارشنبه) یك اصله نهال غرس كردند.

 

 

 

 

 

سید بازدید : 33 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

با ۴ گناه کلیدی آشنا شویم

 

همان گونه که پیری و ضعف، زمینه هجوم کسالت و بیماری‌ های گوناگون می‌گردد، گاهی یک گناه کلیدی است یعنی زمینه و کلید انواع گناهان دیگر می‌شود.

 

 

 

جهت مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید

سید بازدید : 21 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

چکار کنیم لذت شیرینی گناه از وجودمان برود ؟

 

سخنان حجت الاسلام والمسلمین نقویان در برنامه سمت خدا مورخ 19 آبان 1388


اولا شیرینی باید باشد . اگر این شیرینی برود ، دیگر ترک گناه ثوابی ندارد . اگر یک خربزه تلخ و ترشیده باشد و بچه ای که این خربزه دوست دارد ، این را نخورد ، هنر نکرده است . یا بچه سرما خورده و خربزه را نمی خورد . خوب هنر کرده ؟ اگر خربزه شیرین بود و تو به دنبالش نرفتی و نخوردی خیلی مزه دارد . امیر المومنان در باب توبه می فرمایند : گوشتهایی که از گناه در تنت روییده ، باید آب بشود . یک نگاه نامشروع هم لذت دارد و گوشت تن من میشود .


وقتی غیبت کسی را می کنم و آبروی او را می برم و دلم خنک میشود ، این هم گوشت تن شما میشود . اتفاقا غیبت هم نوعی خوردن است . یک دروغ و یک غیبت خوردنی میشود . منتهی این ها خوردنی کاذب است . این خوردنی ها مزه دارد و شکم را هم پُر میکند . خدا میگوید : این ها که خیلی مزه دارد ، رها کن . خدا با انسانهای عاقل صحبت میکند . چطور وقتی شما مریض میشوید به دکتر می روید و داروی تلخ دکتر را هم می خورید . چون سلامتی برایتان مهم است و در دوران پرهیز از چیزهایی که برایت بد است ، پرهیز میکنید .


خیلی جاها ما از شیرینی های نامشروع دست بر می داریم . خدا میگوید : تو از این چشم بپوش ، ما چیزهای بهتری به تو میدهیم . بچه های خوب در میهمانی به حرف مادر گوش می دهند و با اشاره مادر چیزی می خورند . بعد که خانه می آیند ، مادر به او خوراکی بیشتری می دهد که آبرویش را در میهمانی حفظ کرده است . خدا می گوید : ما با انسانهای عاقل صحبت می کنیم . انسانهای بی عقل ، از حیوان بدتر هستند . سعدی حکایت شیرینی دارد . کسی آمد خربزه بخرد . قیمت را سوال کرد . فروشنده گفت : اینهایی که این طرف است ، دو تا یک دانگ و آنهایی که آن طرف هستند ، چهار تا یک دانگ میشود . گفت : فرقشان چیست ؟ فروشنده گفت : این ها که دو تا هستند ، از دسترنج خودم است ولی چهارتایی ها را بچه هایم دزدیده اند و آورده اند . طرف گفت : ازاین حرام تر و ارزان تر نداری ؟ حالا که من می خواهم حرام بخورم ، فرقی نمیکند چند تا باشد . یک فضله ی موش در یک لیوان شربت بیفتد ، همه را آلوده میکند .

 

اگر ما بتوانیم با عقلمان به دین نگاه کنیم نه با احساساتمان و بتوانیم آن طرف تر را هم ببینیم ، قطعا گناه نمی کنیم . کسی به گوسفندی سبزی می داد و از آن طرف به او دست می زد که ببیند چاق شده است یا نه . من که شربت تلخ میخورم ، سریعا سلامتی نمی آید ، بعدا می آید ولی شربت تلخ نقد است و سلامتی اش نسیه است . کسی که می خواهد در دانشگاه قبول بشود ، یکسال همه ی تفریحات را بر خودش حرام می کند . او دارد نقد این شیرین را از دست می دهد به امید قبولی نسیه . چرا اینجا این کار را می کنیم ؟ در مورد دین هم ، باید همین کار را انجام بدهیم .

 

 

سید بازدید : 59 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

نقاشی از چهره امام خامنه ای مدظله العالی


دشمنان سعى مى‌كنند انقلاب را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم مى‌آورد. سعى مى‌كنند امام را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست.

 

 

 

 


برای دریافت تصویرسازی امام خامنه ای (مدظله العالی) در اندازه بزرگ، روی تصویر کلیک نمایید

سید بازدید : 32 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

پوستری برای بی ترمزها

 

جناب ناطق! حضرتعالی و بسیاری از مسئولان و صاحب‌ منصبان دیگر، پست و مقام و زندگی آرام و بی‌دغدغه خود را مدیون فداکاری و پاکبازی کسانی هستید و هستیم که آنان را «تندرو» و «بی‌ترمز» می‌نامید! و یا دیگران با استناد به سخن جنابعالی آنها را تندرو و بی‌ترمز می‌نامند! کاش توضیح می‌دادید و هنوز هم دیر نشده که منظور شما با آنچه اصحاب فتنه و دشمنان این مرز و بوم از سخن جنابعالی برداشت کرده و در آن می‌دمند متفاوت است.

(حسین شریعتمداری - کیهان 92/12/7)

 

 

... برای مشاهده پوستر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید ...

سید بازدید : 42 جمعه 09 اسفند 1392 نظرات (0)

جلسه سران قوا در حضور رهبر معظم انقلاب در خصوص 'اقتصاد مقاومتی' تشکیل شد


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مردم منتظر اجرای سیاست‌ها هستند هر سه قوه بطور جدی وارد میدان شوند/ افرادی را مأمور پیگیری و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کنید که انگیزه‌های انقلابی و مردمی و اعتقاد لازم و کافی برای اجرای آنها داشته باشند

 

 

 

متن کامل خبر در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه نوع مطالبی رو از ما میخواهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 30
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 271
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 2,043
  • بازدید کلی : 36,331
  • کدهای اختصاصی